Hevosharrastuksen monet mahdollisuudet: Ratsastajaravit - tunne hevonen monipuolisesti 5.6.2024

14.5.2024

Ratsastajainliiton yhtenä vuoden toiminnan pääpainopisteenä on tukea ratsastusseurojen ja -tallien yhteistyön kehittymistä ja tunnistaa hevosharrastuksen monet eri mahdollisuudet. Monipuolisen hevosen innoittamassa hevosalan toimijoiden yhteisessä ennen raveja järjestetyssä tapahtumaillassa Vermossa psykologi ja ratsastusterapeutti-SRT Freja Dahl-Lehikoinen luennoi hevosen ja ihmisen välisestä ainutlaatuisesta vuorovaikutuksesta.

Monipuolinen hevonen

Ratsastajaravit – tunne hevonen monipuolisesti -tapahtuma alkaa Helsingin ja Espoon rajalla Vermo Areenalla keskiviikkona 5.6. kello 16.30 saapumisella ja alkoholittoman alkumaljan nostamisella. Tästä ohjelma jatkuu järjestäjän tervehdyksen jälkeen Vermon toimitusjohtaja Pertti Koskenniemen Vermon yhteinen tulevaisuus -esittelyyn. Tämän jälkeen siirrytään psykologi ja ratsastusterapeutti-SRT Freja Dahl-Lehikoisen "Hevosen ja ihmisen välinen ainutlaatuinen vuorovaikutus" -luennon pariin.

Kuulemme illan aikana myös ravimaailmasta tuttuja henkilöitä haastatteluissa. Kello 18 alkavat ravit, joiden seuraamista pääsemme jatkamaan meille koko ravien ajaksi varatuista ravintolakatsomon pöydistä. Ravien alkaessa myös päivällinen on katettu buffet-pöytään. Ravien lomassa pääsemme tutustumaan tallialueeseen ja ravihevosiin.

Illan hinta on 28 euroa SRL:n jäsenseurojen jäsenille (31 euroa muille) sisältäen buffet-ruokailun, alkoholittoman tervetulomaljan, illan ohjelman ja ravien käsiohjelman. Ravintolapaketin ostaja ei tarvitse erillistä pääsylippua raveihin. Osta itsellesi ja seurueellesi Ratsastajaravit – tunne hevonen monipuolisesti -paketti pe 31.5. klo 12 mennessä. Tässä linkki ilmoittautumiseen ja lippujen ostoon.

Ratsastajaravit – tunne hevonen monipuolisesti -tapahtumailta tehdään yhteistyön voimalla

Ratsastajan hyvinvointiravit -tapahtuman järjestää yhteistyössä SRL:n Etelä-Suomen aluejaosto (ESRA), Vermo ja Suomen Ratsastajainliitto. ESRA:n puheenjohtaja Anne Sara-aho odottaa illalta etenkin Freja Dahl-Lehikoisen mielenkiintoista luentoa.

”On hienoa päästä kuulemaan ammattilaista, jolla on pitkä ja vankka kokemus hevosavusteisesta terapiatyöstä sekä hevosen ja ihmisen välisestä vuorovaikutuksesta pitkältä ajalta. Odotan iltaa innolla, toivottavasti mahdollisimman moni Etelä-Suomesta tai kauempaakin löytää paikan päälle”, Sara-aho tiivistää.

16.30-17.00     saapuminen ja alkumaljat

17.00                 Tervetuloasanat

Vermo yhteinen tulevaisuus: Pertti Koskenniemi, Vermon toiminnanjohtaja

17.15-17.45     Hevosen ja ihmisen välinen ainutlaatuinen vuorovaikutus -luento: Freja Dahl-Lehikoinen

Vinkit ravi-iltaan ja ohjastajan haastattelu

18.00                 Buffet ja ravit alkavat

Ennakkoon arvotaan yksi onnekas tapahtuman osallistuja, joka pääsee vetämään yhden lähdön esittelyn. Voittajalle ilmoitamme ennen tapahtumaa voitosta. Lisäksi arvotaan lahjakortti Vermon Ravikoululle sekä ravintola Ravillaan. Osallistujat pääsevät tutustumaan varikolle raviurheilun sisältöön tallialueella ohjatuin käynnein sekä palkitsemaan Ratsastajaravit – tunne hevonen monipuolisesti -nimikkolähdön voittajan. Ratsastajaraveissa ajetaan myös lämminveristen montén SM-karsinta.

Lämpimästi tervetuloa viihtymään hevosalan yhteiseen iltaan!

Liput tapahtumaan

Tapahtumaan voit ilmoittautua ja ostaa lipun/liput täällä.

Tapahtuman järjestää yhteistyössä SRL:n Etelä-Suomen aluejaosto (ESRA), Vermo Areena ja Suomen Ratsastajainliitto. Tapahtuma on avoin kaikille, mutta SRL:n jäsenseurojen jäsenet saavat alennuksen lipuista. Jos et ole seuran jäsen, niin liity nyt täällä.

Lisätietoja SRL

Emmi Korpiola, vapaaehtoistoiminnan kehittäjä, SRL, emmi.korpiola@ratsastus.fi