Myrkyn Ratsukarnevaalit 2024 – kaksi viikkoa esteratsastuksen juhlaa Karijoella

18.7.2024

Myrkyn Yksityisratsastajat ry tiedote

Lämpimästi tervetuloa Etelä-Pohjanmaalle Myrkyn kylään, jossa vietetään jälleen kaksi viikkoa tunnelmallisia Ratsukarnevaaleja kansallisen esteratsastuksen merkeissä. Jännittävän ratsastusurheilun lisäksi luvassa on myös hauskaa koko perheen ohjelmaa, myyntikojuja ja maistuvat ravintolapalvelut!

Livelähetys molemmista kilpailuviikonlopuista on katsottavissa ClipMyHorse.TV kautta.

Pohjola GP 26.–28.7.

Myrkyssä kilpaillaan kansallisen esteratsastuksen pääsarja Pohjola Grand Prix’n kolmas ja viimeinen osakilpailu. Jännitys tiivistyy, kun viimeiset paikat sarjan finaaliin ratkeavat. Suomenhevosten omassa Pohjola Finnhorse GP’ssä puolestaan sarjakilpailupisteitä on jaossa tuplasti, sillä Myrkyssä ratkotaan kaksi osakilpailua. Pohjola Silver, Bronze ja Small GP’n osakilpailussa kotiyleisöllä riittää jännitettävää, sillä järjestäjäseura Myrkyn Yksityisratsastajat pitää kolmen sarjan pistepörssin kärkeä Jone Illin, Sani Illin ja Nea Korpelan johdolla.

Suomenhevosten estemestaruus ja kansallinen esteratsastuskilpailu 2.–4.8.

Upea kansallisrotumme valloittaa Myrkyn Ratsukarnevaalit elokuun ensimmäisenä viikonloppuna, kun perinteinen suomenhevosten estemestaruus ratkotaan ensimmäistä kertaa Myrkyssä! Kilpailuviikonlopun aikana ratsastetaan myös runsaasti alue- ja kansallisia luokkia, mm. alueiden välinen joukkuemestaruus sekä Pohjanmaan taitomestaruudet.

Oheisohjelma väliviikolla

Myrkkyyn kannattaa pakata matkalaukut pitemmäksikin aikaa, sillä kilpailuiden väliviikolla luvassa on hauskaa ja yhteisöllistä ohjelmaa! Kilpailuareenalla luvassa on valmennuksia, luentoja ja Pay & Jump-harjoitus, lisäksi Myrkyn Yksityisratsastajat järjestää väliviikolla majoittuville yhdessäoloa lähiseutumatkailun ja hyvän ruuan merkeissä. Myös yleisö on tervetullut seuraaman väliviikon valmennuksia sekä Pay & Jump tapahtumaa.

Tapahtumaan on vapaa pääsy. Kilpailupaikan osoite on Kirkkotie 1135, Karijoki. Kilpailut alkavat alustavasti jokaisena päivänä klo 9. Tarkka aikataulu päivittyy Equipe Onlineen.

Nettisivut

Liina Hannula