Ratsastuksen viikkotiedote 33

2) Kansalliset kilpailut
3) Tapahtumia
4) Ratsastuslähetyksiä

Tänä viikonloppuna 16.–18.8. viestinnässä päivystää Leena Arminen, p. 040 545 8175, SRLviestinta@ratsastus.fi.

1) SUOMALAISIA KANSAINVÄLISISSÄ KILPAILUISSA

15.-18.8. Kenttäratsastus CCI Bad Harzburg, GER / www.vfvbadharzburg.de
Elmo Jankari – Q With the Flow 3*-S/Jagellonica 2*-S
Nelli Pekkarinen – Avoca Alchemist 2*-S
Emmi Tapio – Evyta 3*-S
Sanna Siltakorpi – Choco Chino 1*-intro

15.-18.8.  Kenttäratsastus CCI3* Arville, BEL / www.arville.be
Hedwig Wikström – Ibsen 3*-S

14.-17.8. Esteratsastus CSI2* Kronenberg / www.peelbergen.eu
Remy Aerts – Karamba HX 1*
Maria Aminoff – Lopez VD Oude Heihoef, Porsche, Shangri-La 1*
Anni Hjerpe – Nando R YH1*/D.Chacco’s Dominator Z, Lipstick HX
Rebecca Lindeblad – Gigi Diamant, Louisana van de Moortelshoeve 1*
Eveliina Talvio – Luz del Sol T /Chef du Buisson Z, Sologano T 1*

Muutokset mahdollisia, tilanne päivitetään www.ratsastus.fi Ajankohtaisiin.

2) KANSALLISET KILPAILUT

16.–17.8. Esteratsastus, Ratsastuskeskus Aino
Legimia Amatöörisarja, BOWA Junioricup, Legimia Lapsiratsastajien Cup, Racing Trophy 5-, 6-v hevosille

16.–18.8. Vikellys, Vikellyksen Suomen Mestaruus, SRL Vikellyskomitea, Ypäjä

17.–18.8. Kenttäratsastus, Keuruun kenttikset, Ääneseudun Ratsastajat, Korpi-Jukolan tila

18.8. Kouluratsastus, Luvia Dressage, Luvian Ratsastajat

Kilpailut löytyvät täältä: https://kipa.ratsastus.fi/

3) TAPAHTUMIA

Ratsastajainliiton tapahtumakalenteri

Tarkemmat tiedot:https://tapahtumat.ratsastus.fi/tapahtumat/. Tiedustelethan mahdollisuutta osallistua tapahtumaan ennakkoon suoraan tilaisuuden järjestäjältä.

·       Tiistai 20.8. klo 19.00 Miten voin ratsastajana edistää opetushevosen hyvinvointia? – iltatee, Teams

·       Maanantai 26.8.–1.9. Tallille! -tapahtumaviikko

·       Lauantai 31.8. klo 10.30 Horse & Rider Sinä olet tärkeä -seminaari, Lapland Hotel Tampere

·       Maanantai 2.9. klo 10.00 Kaakon Kähinät 3 2024, Teams

·       Keskiviikko 4.9. klo 10.00 Pohjoisen Pöhinät 3 2024, Teams

·       Torstai 5.9. klo 10.00 Komiat Linjoolla 3 2024, Teams

·       Maanantai 9.9. SRL:n II-tason valmentajakoulutus, Ypäjän Hevosopisto

·       Maanantai 9.9. klo 11.00 Hämeen Höpinät 3 2024, Teams

·       Keskiviikko 11.9. klo 10.00 Lounaistuulet 3 2024, Teams

·       Torstai 12.9. klo 9.30 Etelän Eeppiset 3 2024, Teams

·       Maanantai 16.9. klo 10.00 Itä-Suomen Ihmeet 3 2024, Teams

·       Keskiviikko 18.9. klo 10.00 Keski-Suomen Kepposet 3 2024, Teams

·       Torstai 26.9. klo 9.00 Eläinkuljettajakoulutus; Kaupallisten eläinkuljetusten kuljettajien ja hoitajien koulutus ja koe, Hämeenlinna

·       Tiistai 1.10. SRL:n I-tason valmentajakoulutus

·       Perjantai 11.10. Pararatsastuksen avustajakurssi

·       Lauantai 12.10. Stewardikoulutus

·       Lauantai 19.10. C-ratamestarikoulutus

Tallille! -tapahtumat käynnistyvät ympäri Suomea

Ratsastajainliiton jäsentallit ja -seurat järjestävät elo-syyskuussa kaikille avoimia tapahtumia, joissa kaikki voivat tutustua hevosiin sekä ratsastus- ja hevosharrastuksen moniin mahdollisuuksiin.

Mukaan on ilmoittautunut lähes 30 järjestäjää Hangosta Kuusamoon, ja tarjolla on lähes 40 Tallille! -tapahtumaa. Uudet ja vanhat hevosten ystävät toivotetaan tervetulleeksi luonnonläheisen, tasa-arvoisen ja monipuolisen harrastuksen pariin.

Tapahtumia on ainakin näillä paikkakunnilla: Kangasniemi, Hyvinkää, Sundom, Valkeala, Hanko, Viitasaari, Luvia, Lahti, Juva, Turku, Launonen, Hietana, Kuusamo, Hämeenlinna, Eura, Kouvola, Melkoniemi, Espoo, Vantaa, Pudasjärvi, Martinkylä, Martinkylä, Pyöli, Vantaa, Kojonkulma, Loimaa, Karkkila, Kokkola, Tampere, Kuluntalahti, Kirkkonummi, Orimattila ja Mäntyharju.

Katso kartasta, missä on sinulle lähin tapahtuma: https://www.ratsastus.fi/ratsastamaan/tallille-tapahtumat/

4) RATSASTUSLÄHETYKSIÄ

Pariisi 2024 olympialaiset, Yle Areenassa LINKKI
Katso suomalaisratsukoiden suoritukset ja haastattelut Pariisin olympialaisista. Pariisin olympialaisten ratsastuslajilähetykset ovat katsottavissa Yle Areenassa 18.8. asti.

Olympiaratsastaja Emma Kanerva uupui ja harkitsi uranvaihtoa – nyt Pariisi häämöttää, Sportliv, Yle Areenassa LINKKI

Kouluratsastaja Emma Kanervan työpäivä koostuu siitä, että hän kiipeää hevosen selkään, ratsastaa, tulee alas ja kiipeää seuraavan hevosen selkään. Yhteensä seitsemän kertaa. Hän on aina ollut ahkera ja valmis tekemään valtavasti työtä. Ominaisuuksia, jotka veivät hänet Lontoon olympialaisiin 2012. Samalla hän on ollut huono sanomaan ei. Ominaisuus, joka johti uupumukseen ja ajatuksiin uranvaihdosta. Nyt Kanerva on oppinut asettamaan rajoja - ja kohta häntä odottaa Pariisin olympialaiset.

Kyra Kyrklund, Emma Kanerva, Sanna Siltakorpi ja Veera Manninen sekä Jonna Aaltonen ja Laura Kangasniemi Olympiastadionilla 30.1.2024, katso YouTubesta LINKKI
Kyra Kyrklund vastaanottaa Suomen Olympiakomitean Suuren ansiomerkin puheenjohtaja Jan Vapaavuorelta. Paikalla ovat myös Pariisin olympialaisiin ja paralympialaisiin tähtääviä ratsastajia. Katso Kyrklundin ja Vapaavuoren puheet sekä ratsastajien haastattelut.

Kavionjälkiä, kuninkuusravit Yle AreenassaLINKKI
Monte eli raviratsastus yhdistää ravi- ja ratsupuolen harrastajia. Esteratsastaja Miisa Pulkkanen on menestynyt monte-ohjastaja ja kertoo yhdessä SRL:n tallitoiminnan kehittäjä Minna Peltosen kanssa lajeja yhdistävistä tekijöistä ja hevosharrastuksen merkityksestä. Keskustelu alkaa lähetyksen kohdasta 1:04.

Sportliv-sarja, Yle AreenaLINKKI
Yle Areenassa julkaistiin 18.3. Sportliv-sarjan uusin jakso, jossa päähenkilönä on kenttäratsastaja Eirin Losvik. Hän on voittanut kenttäratsastuksessa kolme nuorten Suomen mestaruutta vuosina 2014-2016 ja juniorimestaruuden vuonna 2013. "Usein hevonen kuuntelee paremmin, jos sille kuiskaa tai sitä koskettaa kevyesti, sen sijaan, että käyttää voimaa", uusikaarlepyyläinen kenttäratsastaja sanoo Sportlivissä.

Kavionjälkiä, kouluratsastus Yle AreenassaLINKKI
Tässä ohjelmassa lajin saloja avaa Suomen menestynein kouluratsastaja Kyra Kyrklund, ratsastustallia Saksassa pitävä Henri Ruoste ja viisinkertainen Suomen mestari Stella Hagelstam. HD ohjelmatekstitys (suomi) 55 min.

Suomen Ratsastajainliiton YouTube-kanavalta löytyy mielenkiintoista asiasisältöä, esimerkiksi Hippos-lehden puomikoulu tai tämän syksyn Urheilufoorumin taltiointi.

FEI.TV + ClipMyHorse.TV
Katso livenä ja koosteina kansainväliset kilpailut, kuten arvokilpailut, maailmancupin osakilpailut ja Nations Cupit. ClipMyHorse.TV:n kautta näet nyt myös kotimaiset ratsastuksen tähtikilpailut.

ClipMyHorse.TV tarjoaa SRL jäsenille Premium-jäsenyyden -10 % etuhintaan.
Lue lisää: LINKKI