Ratsastuksessa tapahtuu viikolla 29

15.7.2024

1) Suomalaisia kansainvälisissä kilpailuissa – Vikellyksen MM & nuorten sekä junioreiden EM Bernissä, Ikäluokkien EM-kilpailut esteratsastuksessa Kronenbergissa
2) Kansalliset kilpailut – Kouluratsastuksen Horse & Rider Pikkumestaruus 2024 Lappeenrannassa, Junioreiden kenttäratsastuksen SM Suontaalla
3) Tapahtumia
4) Ratsastuslähetyksiä

Viikonloppuna 19.–21.7. viestinnässä päivystää Pinja Komulainen, p. 040 0923475 srlviestinta@ratsastus.fi

1) SUOMALAISIA KANSAINVÄLISISSÄ KILPAILUISSA

Saana Nieminen / Coum D’Alsace / Bruno Mars De Garbi 1* 100

18.–21.7. Kenttäratsastus CCI1*-Intro Schwaiganger, Saksa / LINKKI
Kia Hyttinen / Mint L

Muutokset mahdollisia, tilanne päivitetään www.ratsastus.fi Ajankohtaisiin.

2) KANSALLISET KILPAILUT

19.–21.7. Kenttäratsastus, Junioreiden Suomen mestaruus, Suontaka Eventing

18.–21.7. Koulu- ja parakouluratsastus, Lappeenrannan kesäkisa, Etelä-Karjalan Urheiluratsastajat, Lappeenrannan ravirata, Horse & Rider Pikkumestaruus 2024, Horse & Rider Junioricup, Legimia Dressage Future Cup, EQPro 7-8v, 6v & 5v Championsarja, Alueiden väliset joukkuemestaruudet, Pacceli 4-v Cup

19.–21.7. Esteratsastus, Päijänne Jumping Days, Korpilahden Ratsastajat, Hankkija Ponicup & Pikkuponicup, Legimia Lapsiratsastajien Cup, BOWA Junioricup

19.–21.7. Esteratsastus, Salo Horse Show 2024, Salon Ratsastusseura, Racing Trophy, Racing Noviisisarja, Legimia Amatöörisarja

20.7. Matkaratsastus, Padasjoen Hevosurheiluseura PAHUS ry

20.7. Esteratsastus, Ratsastuskeskus Aino

Kilpailut löytyvät täältä: https://kipa.ratsastus.fi/

3) TAPAHTUMIA

Ratsastajainliiton tapahtumakalenteri

Tarkemmat tiedot: https://tapahtumat.ratsastus.fi/tapahtumat/. Tiedustelethan mahdollisuutta osallistua tapahtumaan ennakkoon suoraan tilaisuuden järjestäjältä.

• Lauantai 10.8. Uudenmaan paikallis- ja Lions-perheravit Vermossa
  • Maanantai 12.8. klo 19.00 Porinapiirin elokuu, Teams
  • Tiistai 20.8. klo 19.00 Miten voin ratsastajana edistää opetushevosen hyvinvointia? – iltatee, Teams
  • Lauantai 31.8. klo 10.30 Horse & Rider Sinä olet tärkeä-seminaari, Tampere

4) RATSASTUSLÄHETYKSIÄ

Olympiaratsastaja Emma Kanerva uupui ja harkitsi uranvaihtoa – nyt Pariisi häämöttää, Sportliv, Yle Areenassa LINKKI

Kouluratsastaja Emma Kanervan työpäivä koostuu siitä, että hän kiipeää hevosen selkään, ratsastaa, tulee alas ja kiipeää seuraavan hevosen selkään. Yhteensä seitsemän kertaa. Hän on aina ollut ahkera ja valmis tekemään valtavasti työtä. Ominaisuuksia, jotka veivät hänet Lontoon olympialaisiin 2012. Samalla hän on ollut huono sanomaan ei. Ominaisuus, joka johti uupumukseen ja ajatuksiin uranvaihdosta. Nyt Kanerva on oppinut asettamaan rajoja - ja kohta häntä odottaa Pariisin olympialaiset.

Kyra Kyrklund, Emma Kanerva, Sanna Siltakorpi ja Veera Manninen sekä Jonna Aaltonen ja Laura Kangasniemi Olympiastadionilla 30.1.2024, katso YouTubesta LINKKI
Kyra Kyrklund vastaanottaa Suomen Olympiakomitean Suuren ansiomerkin puheenjohtaja Jan Vapaavuorelta. Paikalla ovat myös Pariisin olympialaisiin ja paralympialaisiin tähtääviä ratsastajia. Katso Kyrklundin ja Vapaavuoren puheet sekä ratsastajien haastattelut.

Helsinki International Horse Show 2023, Yle Areenassa LINKKI
37. kansainvälinen Helsinki Horse Show tarjosi huippu-urheilua niin este- kuin kouluratsastuksessa. Seuraa Länsi-Euroopan liigan maailmancupin osakilpailu ja Helsinki Grand Trophy ja kouluratsastuksen Grand Prix ja Grand Prix vapaaohjelma musiikilla. Myös ruotsiksi selostettuna.

Kavionjälkiä, kuninkuusravit Yle AreenassaLINKKI
Monte eli raviratsastus yhdistää ravi- ja ratsupuolen harrastajia. Esteratsastaja Miisa Pulkkanen on menestynyt monte-ohjastaja ja kertoo yhdessä SRL:n tallitoiminnan kehittäjä Minna Peltosen kanssa lajeja yhdistävistä tekijöistä ja hevosharrastuksen merkityksestä. Keskustelu alkaa lähetyksen kohdasta 1:04.

Kavionjälkiä, kouluratsastus Yle Areenassa LINKKI
Tässä ohjelmassa lajin saloja avaa Suomen menestynein kouluratsastaja Kyra Kyrklund, ratsastustallia Saksassa pitävä Henri Ruoste ja viisinkertainen Suomen mestari Stella Hagelstam. HD ohjelmatekstitys (suomi) 55 min.

Suomen Ratsastajainliiton YouTube-kanavalta löytyy mielenkiintoista asiasisältöä, esimerkiksi Hippos-lehden puomikoulu tai tämän syksyn Urheilufoorumin taltiointi.

FEI.TV + ClipMyHorse.TV-paketti LINKKI
Maksullinen FEI TV on yhdistänyt voimansa ClipMyHorse.TV:n kanssa. Katso livenä ja koosteina kansainväliset kilpailut, kuten arvokilpailut, maailmancupin osakilpailut ja Nations Cupit. ClipMyHorse.TV:n kautta näet nyt sekä kotimaiset ratsastuksen tähtikilpailut että laajan valikoiman hevosalan tapahtumia ympäri maailmaa.

ClipMyHorse.TV tarjoaa SRL jäsenille Premium-jäsenyyden -10 % etuhintaan. Etukoodin pääset lunastamaan jäsenhuoneesta. Suomalaisille ratsastuskilpailuiden järjestäjille ClipMyHorse tarjoaa tutustumisetuna ensimmäisen kilpailutapahtuman kuvauksen vuonna 2024 veloituksetta!

Kotimaiset ratsastuksen tähtikilpailut ovat katsottavissa ClipMyHorsen kautta ilmaiseksi ilman kirjautumista palveluun. Lue lisää: LINKKI